
Prowadzący

Czy terapia mowy może przypominać wesołe zabawy ruchowe? Logorytmika udowadnia, że tak! To połączenie zajęć logopedycznych z rytmiką - muzyką, ruchem i słowem - które w niezwykle skuteczny sposób wspiera rozwój mowy u dzieci. Przedszkolaki uwielbiają logorytmikę, bo wygląda ona jak zwykła zabawa: klaskanie, tupanie, śpiewanie i recytowanie rymowanek, a jednocześnie w tym samym czasie ich język, słuch i wymowa ćwiczą się niemal niepostrzeżenie.
Na zajęciach logorytmicznych angażujemy całe ciało i wszystkie zmysły. Dzieci ustawiają się w kole, słuchają rytmicznej muzyki i wykonują różne ruchy zgodnie z poleceniami nauczyciela. Na przykład maszerujemy w rytm bębenka, potem zatrzymujemy się i powtarzamy serię zabawnych sylab (takich jak "la-la-la" czy "bam-pum-bam") dostosowanych do słyszanej melodii. Maluchy klaszczą w dłonie i stukają stopami, ucząc się wyczuwać tempo i akcent w muzyce. Gdy już "poczują rytm", dodajemy elementy słowne: krótkie wierszyki logopedyczne, w których występują trudniejsze głoski lub połączenia głosek.
Taka forma ćwiczeń sprawia, że aparat mowy dziecka pracuje intensywnie, ale w sposób dla dziecka atrakcyjny. Powtarzanie sylab, dmuchanie (np. udajemy zdmuchiwanie piórka w rytm muzyki), modulowanie głosu - to wszystko ćwiczy prawidłową wymowę i oddech, a rytm pomaga utrwalić właściwe tempo mówienia. Co więcej, logorytmika rozwija też poczucie rytmu i koordynację ruchową. Dziecko uczy się równocześnie słuchać melodii, ruszać się do taktu i mówić - to nie lada wyzwanie dla młodego umysłu, które świetnie stymuluje współpracę półkul mózgowych.
Ważnym efektem logorytmiki jest również przełamywanie nieśmiałości u dzieci z trudnościami w mówieniu. W grupie, podczas wspólnej zabawy, maluchy chętniej powtarzają dźwięki i słowa, bo czują się częścią zespołu - nikt nie jest oceniany indywidualnie. Wesoła atmosfera zachęca do prób bez lęku przed pomyłką. Dzieci nabierają odwagi w eksperymentowaniu głosem i ruchami, co później przekłada się na większą swobodę mówienia na co dzień.
Logorytmika w naszym przedszkolu prowadzona jest przez pedagoga mającego doświadczenie zarówno w logopedii, jak i rytmice. Każde zajęcia są starannie zaplanowane, ale też elastyczne - dostosowujemy tempo i rodzaj ćwiczeń do grupy, obserwując, co sprawia dzieciom najwięcej radości i równocześnie przynosi poprawę w wymowie. Rodzice często zauważają efekty: wyraźniejszą artykulację, lepszą dykcję i rytmiczność mowy swoich pociech.
Nasza oferta edukacyjna














